پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2079
-
الف
+

عبدالله اومیش مستندساز مشهور آمریکایی به ایران می‌آید

عبدالله اومیش، مستندساز مشهور آمریکایی و همکار مایکل من، با فیلمی با عنوان «جنگ پیرامون ما» در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم مقاومت شرکت و برای این رویداد هنری به ایران سفر خواهد کرد.

عبدالله اومیش، مستندساز مشهور آمریکایی و همکار مایکل من، با فیلمی با عنوان «جنگ پیرامون ما» در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم مقاومت شرکت و برای این رویداد هنری به ایران سفر خواهد کرد.

اومیش در مورد فیلم «جنگ پیرامون ما» توضیح می‌دهد: «برخلاف مستند اشغال 101 که تماما مبتنی بر اعداد و ارقام و اخبار و آمار بود. این فیلم نمایشگر بعد انسانی جنگی است که وقتی او دست به ساختنش زد تقریبا همه به جهت تکراری بودن محتوای آن را فراموش کرده بودند در حالی که ژورنالیست ها خود همه چیز را به چشم دیده بودند.»

به گفته این کارگردان هدف از ساخت این فیلم مستند زنده کردن خاطره کشتگان بی دفاع جنگ است که بی هیچ نفعی اتفاقاً هزینه اصلی جنگ را می پردازند، از همین رو است که وی ادعا می‌کند که ملیت شخصیت‌هایش در این اثر از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

اومیش در ساختن مستندهای جنگی فیلمساز بی‌تجربه‌ای نیست و تاکنون فیلم‌های بسیاری از جمله «شاهد لیبی» را، که درباره یک عکاس جنگی بنام مایکل کریستوفر براون است،   با همکاری مایکل مان ساخته است.  او همچنین در سال ۲۰۱۱ جایزه معتبر انگلیسی «روری پک» را برای فیلم «لیبی در آتش» از آن خود کرد. فیلم مستند «اشغالگری ۱۰۱» که تاریخ مناقشات رژیم اشغالگر قدس و فلسطین را به معرض نمایش قرار می دهد، برنده ۹ جایزه و همچنین نخل طلایی جشنواره فیلم بورلی هیلز شده است.

مستند جدید وی با عنوان «جنگ پیرامون ما» داستان دو روزنامه نگار غربی تنها که   "عملیات سرب گداخته" رژیم صهیونیستی را از داخل غزه پوشش می دهند، نقل می کند. این فیلم موفق شد جایزه بهترین مستند و جایزه بین المللی فیلم «حقوق بشر» را برای بهترین فیلم بلند، به ناتم خود ثبت کند.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» از 2 تا 9 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

ب س / ح ی

نظر شما
ارسال نظر